لوازم خانگی

فرق آون توستر با ماکروویو چیست؟

فرق آون توستر با ماکروویو چیست؟

قطعا شما که الان کلمه فرق آون توستر با ماکروویو چیست؟ را سرچ کردید به دنبال تفاوت های بین ما ماکروویو و آون توستر هستید که ما قصد داریم به شما این موارد را به صورت کامل بگوییم تا دیگر به دنبال تفاوت های این دو محصول پخت پز نباشید ، پس با ما تا انتهای مقاله همراه باشید .

فرق آون توستر با ماکروویو

کوره‌ها از زمان قدیم برای به‌وجودآمدن آتش وجود داشته‌اند و برای مصارف متفاوتی مانند پخت‌ و پز، آهنگری، سنگ‌تراشی مورد استفاده قرار می‌گرفتند. اما با شروع قرن جدید، مدل‌های متفاوتی از لوازم‌خانگی اختراع شده‌اند که برای آسان کردن زندگی ساخته شده‌اند. این لوازم جدید شامل آون توستر و ماکروویو هستند.

آون توستر و ماکروویو ازجمله محصولات پرکاربرد در هر آشپزخانه‌ای وجود دارد. اما امکان دارد درباره وجه تمایز آن‌ها برایتان سؤال پیش بیاید! درهرصورت به‌طور خلاصه باید بگوییم هر دو محصول نوعی فر محسوب می‌شوند.

ماکروویوها پختن غذا و گرم‌کردن غذاها را در زمان کم برای افراد آسان‌تر می‌کنند، درصورتی‌که آون توستر پخت و ترد کردن مقدار کمی از غذا را در مدت‌زمان کم استفاده می‌شود. آون توستر و اجاق‌های رومیزی برای کباب کردن گوشت، برشته کردن سبزیجات و نان و موردهای دیگر عالی و کارآمد هستند.

حال سؤال پیش می‌آید که آیا شما به هر دو مدل فر نیاز دارید یا فقط به یک نوع از فرها نیاز دارید؟

وقتی در حین خرید یک اجاق همه‌کاره برای میز خودتان هستند، فهمیدن تفاوت‌های میان آون توستر و اجاق‌های رومیزی می‌تواند برایتان مفید باشد.
واژه‌های آون توستر و اجاق رومیزی اکثر اوقات به‌جای هم استفاده می‌شوند، اما به‌صورت کلی محصولات متفاوت از هم هستند.

در این مقاله درباره طرز کارکرد آون توستر در برابر ماکروویو حرف خواهیم زد تا مشخص شود که هرکدام از آن‌ها برای چه مواردی بهترین کارکرد را دارند.

ماکروویو چگونه کار می‌ کند؟

ماکروویو با به‌وجودآوردن موج‌های الکترومغناطیسی از مگنترون‌‌ها (لامپ‌های گرمایی الکترونیک) خود کار می‌کنند تا با عناصر آب درون غذا عکس‌العمل نشان دهند و در آخر موجب گرم‌شدن آن شوند. برعکس آون توستر، ماکروویوها جایگاه را داغ نمی‌کنند. آن‌ها تنها هر چیزی را که شامل عنصرهای آب باشند گرم می‌کنند. به همین علت است که اگر شما ماده غذایی خود را در بشقابی گرم کنید، متوجه می‌شوید که تنها فقط غذا گرم شده است و بشقاب داغ نمی‌شود.

آون توستر چگونه کار می‌ کند؟

آون توستر یک دستگاه برقی کوچکی است که به یک مینی فر شبیه است؛ اما به‌عنوان یک آون توستر هیبریدی کار می‌کنند. آون توسترها اغلب برای گرم کردن دوباره ماده غذایی‌های اضافه آمده، برشته کردن نان، غذاهای یخ‌زده در قسمت‌های کوچک مصرف می‌شوند. اجاق‌های رومیزی بیشتر ویژگی‌های بیشتری در مقابل آون توستر تحویل می‌دهند.

آون توستر برای کارکردهای جزئی مثل برشته کردن یا مجدد گرم‌کردن بهترین است؛ اما امکان دارد نتواند به دمای یک اجاق رومیزی برسد. همچنین احتمال کمتری دارد که قابلیت‌های پیشرفته مثل آب‌گیری یا آماده‌سازی و کباب کردن را تحویل دهند. اجاق‌های رومیزی شامل گروه بزرگی از ویژگی‌ها هستند و بیشتر می‌توانند برای یک اجاق با مقدار کاملاً متناسب باشند خصوصاً در حین پختن یک ظرف برای یک یا دو نفر.

ازآنجایی‌که بیشتر آون توسترها شامل گروهی از کارکردهای ساده‌تر است، احتمال کمتری دارد که ویژگی جابه‌جایی داشته باشند. در این صورت، اجاق‌های کانوکشن (بالارفتن حباب‌های گرما در هوا) زیادی در بازار وجود دارند که همه مزایای پخت‌وپزهای کانوکشن را در مقداری متناسب تحویل می‌دهند.

آون توستر از مولکول‌های گرمایشی که در بالا و زیرسطح درونی آون قرار گرفته است برای گرم‌کردن هوای داخل محفظه استفاده می‌کنند. المنت‌های حرارتی موجود در آون توستر سیم‌هایی هستند که با مقاومت الکتریکی بالایی هستند که وقتی به برق اتصال می‌شوند الکترون‌ها در داخل سیم جمع شده و در آخر باعث به گرم‌شدن آن می‌شوند. این حرارت‌های گرما می‌تواند که به‌صورت طبیعی مثل اجاق‌های معمولی یا به کمک فن مثل اجاق‌های همرفت پخش شود.

بیشتر مدل‌های آن شامل یک سامانه اگزوز برای کم‌شدن رطوبت درون فر برای کمک‌کردن به ترد شدن غذا هستند. به زبان ساده بگوییم که یک آون توستر از مولکول حرارتی برای گرم‌کردن ماده غذایی از سوی همرفت‌ها مصرف می‌کنند. در همین حین یک اجاق ماکروویو از پرتوهای الکترومغناطیسی مصرف می‌کنند که بر روی عنصرهای آب وجود داشته در غذا اثر می‌گذارد و موجب به گرم‌شدن ماده غذایی می‌شود.

راه‌های متفاوت گرمایشی شامل چندین مورد مزایا و معایب می‌شوند پس بعضی از کارها برای آون توستر متناسب‌تر از ماکروویو است و همین‌طور برعکس بعضی از کارها برای مایکروویو مناسب‌تر از آون توستر است.

فایده اجاق رومیزی آون توستر چیست؟

آون توستر و اجاق‌های رومیزی فایده‌های متفاوتی برای آشپزخانه دارند. هر دو محصول بیشتر شامل محفظه داخل نچسب هستند که به‌آسانی تمیز می‌شوند و به علت اندازه کوچکشان اغلب با سرعت بیشتری از اجاق‌های دیواری قدیمی یا فرهای قدیمی گرم می‌شوند. هر دو گزینه فضای پخت‌وپز بیشتری را برای آشپزخانه شما ایجاد می‌کنند.

در این تعاریف به بررسی دقیق بین تفاوت‌های میان آون توستر و ماکروویو می‌رسیم تا بفهمید کدام یک از وسیله‌ها برای یک کار متفاوت و خاص هستند.

What is the difference between a toaster oven and a microwave

What is the difference between a toaster oven and a microwave

آون توستر و ماکروویو چه تفاوت‌ هایی با هم دارند؟

تفاوت بین آون توستر و ماکروویو به این صورت است که می‌توانید با استفاده از آون توستر ماده غذایی‌های متفاوتی را کباب کنید، بپزید و امتحان کنید که با ماکروویو امکان‌پذیر نیست. کارکرد آن برخلاف مایکروویو در آون توستر در دسترس است. همچنین آون توستر بسیار به‌صرفه‌تر است اما مصرفی ماکروویو بسیار گران است.

زمانی که مدل‌های خاصی از غذاها در آون توستر پخته می‌شوند به‌صورت طبیعی و بهتری انجام می‌شود؛ اما باقی مدل‌های غذا به بهترین صورت خود در ماکروویو گرم می‌شوند. درست مثل اجاق‌های معمولی، آون توسترها گرمایی را ایجاد می‌کنند که به ماده‌های غذایی داخل آن برخورد می‌کند.

از سوی دیگر ماکروویوها عنصرهای آب وجود داشته در ماده غذایی درون دستگاه را گرم می‌کنند و در مدت‌زمان کمتری به آخر می‌رسانند. اگرچه که غذا سریع‌تر در ماکروویو گرم می‌شوند؛ اما سینی آن به‌اندازه آون توستر داغ نمی‌شود چون‌که گرما دادن در ماکروویو در درجه اول بر عنصرهای آب موجود در غذا اثر می‌گذارند. به همین دلیل گرمای بالای سینی آون توستر، توصیه می‌شود که از بعضی از ظرف‌های کاغذی یا پلاستیکی درون آن جلوگیری کنید تا آتش‌سوزی در درون فر اتفاق نیفتد.

آون توستر در برابر ماکروویو

روش گرم کردن این دو محصول برای گرم کردن غذا متفاوت است و در نتیجه نتایج متفاوتی از هر کدام آن‌ها به دست خواهد آمد.

تفاوت این دو محصول عبارت‌اند از:

  • آون توستر برای گرم کردن منجمد یا به‌عبارتی یخ‌زدایی مناسب نیست. در آون توستر هوای درون فر به‌واسطه مولکول‌های گرمایشی آن گرم می‌شوند. هوای گرم چیزی است که هر چیزی که درون فر باشند را می‌پزد و گرم می‌کنند. پس ازآنجایی‌که گرمای هوا به بخش بیرونی غذا برخورد می‌کنند، امکان دارد که درصورتی‌که بیرون غذا ترد یا سوخته شود درونش سرد باقی بماند. این کار آب کردن یخ را در آون توستر دشوارتر می‌کنند؛ چون‌که می‌تواند به صورتی بیرون غذا پخته شود درحالی‌که قسمت داخلی آن دست‌نخورده می‌ماند که بعداً باعث می‌شود پخت یکدست نشود.
  • در مقابل مولکول‌های پخش شده از ماکروویو به‌آسانی می‌تواند آب درون غذا را گرم کند. ازآنجایی‌که گرما به این صورت اعمال می‌شود، اکثراً با سرعت بیشتری از آون توستر گرم‌کردن وسایل در ماکروویو صورت می‌گیرد. در حقیقت این کار آب کردن یخ را آسان‌تر می‌کند چون‌که گرما به‌صورت یکدست در همهٔ ماده غذایی پخش می‌شود نه فقط قسمت بیرونی آن.

و اما تفاوت اصلی آون توستر با مایکروفر

اجاق‌های ماکروویو مدلی از اجاق هستند که از ماکروویو برای گرم‌کردن ماده غذایی مصرف می‌کنند. ماکروویوها گونه‌ای از موج‌های الکترومغناطیسی هستند که بین موج‌های رادیویی و تابش مادون‌قرمز در گروه الکترومغناطیسی جای می‌گیرند. آون توستر اجاقی است که نوعی اجاق‌های برقی کوچکی هستند که شامل در جلویی و توری قابل‌جداشدن و سینی پخت محرک است.

Toaster oven

Toaster oven

سوالات متداول…

آیا مصرف انرژی مایکروویو بیشتر از آون توستر است؟

خیر، ماکروویوها انرژی کمتری را نسبت به آون توستر استفاده می‌کند. اگرچه ماکروویو و آون توستر هر دو نسبت به اجاق‌های قدیمی کارکرد بهتری نسبت به گرما دارند استفاده انرژی در هر دستگاه متفاوت است. اگرچه که فرق بین آون توستر و ماکروویو از دید انرژی امکان دارد ناچیز باشد؛ اما ضروری است که به این توجه داشته باشید که آون توستر انرژی بیشتری را مصرف می‌کند.

آون توستر یا مایکروویو؟

وقتی به تمایز حقیقی میان ماکروویو و آون توستر اشاره می‌کنیم، آسان نخواهد بود! چون‌که موارد خاصی وجود دارد که نمی‌توان از هر یک از آن‌ها استفاده کرد. برای مثال برای تهیه کردن پاپ‌کورن استفاده از فر ممکن پذیر نیست. پس بهتر است مقایسه در استفاده انرژی، سلامت و نگهداری و پخت‌وپز را شکست دهید و با توجه به نیازتان براساس توضیحاتی که در این مقاله داده شد محصول موردنیاز خودتان را تهیه کنید.

مشاوره خرید

دوستان عزیز فروشگاه لوازم خانگی بکائی ، دارای مشاوره رایگان قبل و بعد خرید می باشد که شما اگر هنوز در خرید آون توستر یا خرید ماکروویو شکی دارید ، میتوانید تماس بگیرید.

031-42223578

09133317637

خرید آون توستر

دوستان عزیزفروشگاه بکایی یک دسته بندی تخصصی در زمینه خرید آون توستر برای شما عزیزان درست کرده است که شما میتوانید با کلیک بر روی “خرید آون توستر” وارد بخش دسته بندی ها شوید و به خرید آون توستر بپردازید.

خرید ماکروویو

دوستان عزیز فروشگاه بکایی یک دسته بندی تخصصی در زمینه خرید ماکروویو برای شما عزیزان درست کرده است که شما میتوانید با کلیک بر روی “خرید ماکروویو” وارد بخش دسته بندی ها شوید و به خرید آون توستر بپردازید.

فروشگاه لوازم خانگی اصفهان

دوستان عزیز فروشگاه لوازم خانگی اصفهان (بکایی) به دو صورت آنلاین و حضوری اقدام به فروش لوازم خانگی کرده است که شما عزیزان میتوانید وارد بخش فروشگاه بکایی شوید و محصولات را انتخاب کنید و همچنین میتوانید به صورت حضوری در فروشگاه لوازم خانگی اصفهان حضور یابید و محصولات مورد نیاز خود را برسی و خریداری نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *