لوازم خانگی

هر آنچه درباره غذاساز باید بدانید – بهترین غذاساز ها

هر آنچه درباره غذاساز باید بدانید

همین ابتدا باید گفت که شباهت‌های مشترکی بین غذاسازها و مخلوط‌کن‌ها وجود دارد که عبارت‌اند از:

  • بدنه‌های شفاف
  • تیغه‌ چرخان
  • پایه‌های موتوری با تنظیمات گوناگون

ولی باید توجه‌ داشت که قابل تعویض نیستند!

حتماً در انتخاب این لوازم دو‌دل هستید و به انتخاب خود شک دارید؛ پس با این مقاله همراه‌ باشید تا با دانستن تفاوت‌های موجود میان مخلوط‌کن و غذا‌ساز، انتخاب عاقلانه‌ای کرده‌ باشید.

غذاساز چیست؟

وسیله‌ای چند کاره مخصوص آشپزخانه است که  تمامی مواد غذایی را به سرعت و سادگی خرد، رنده، و آسیاب ‌می‌کند.‌ مدل‌های گوناگونی وجود دارد؛ برای مثال بعضی از مدل‌ها آبلیمو و سبزیجات را می‌گیرند یا گوشت و سبزیجات را چرخ می‌کنند، و خمیر نان را ورز می‌دهند.

اگر به دنبال تعریف بهتری از غذا ساز باشیم باید گفت:

به عبارتی نوعی وسیله برقی و تقریباً همه‌کاره می‌باشد که امکان تهیه و آماده‌سازی انواع غذاها را فراهم می‌کند. از خورد کردن تا مخلوط‌کردن خمیر. پس وسیله‌ای است که به برش زدن، خورد کردن، تکه‌تکه کردن، پوره شدن یک ماده‌غذایی، چرخ کردن سبزیجات و میوه‌ها سرعت می‌بخشد.

غذاسازها دارای چندین تیغه هستند که هر کدام وظیفه متفاوتی دارند. برای شروع کافیست تیغه مربوط به کار خود را در دستگاه قرار بدهید و در کسری از ثانیه مواد‌غذایی را آماده تحویل بگیرید. قابلیتهای غذاساز و سرعت بی‌نظیرش به شدت باعث صرفه‌جویی در وقت شده ‌است.

غذاسازها از کنترل‌ سرعت برخوردارند که روی پایه خود وجود‌ دارند. معمولاً بدنه یک غذا ساز پهن و جادار است و سبب می‌شود تا دستور‌العمل‌های بزرگتری را در خودش جای بدهد‌.

درب غذاسازها دارای لوله‌های تغذیه بلند می‌باشند که امکان اضافه‌کردن مواد حین مخلوط کردن را فراهم ‌می‌کند.اکثر مخلوط‌کن‌ها فقط با یک تیغه وصل می‌شوند، در صورتی که غذاساز‌ها با مجموعه‌ای از تیغه‌ها همراه هستند‌ و امور مختلفی را انجام‌ دهند.

این کارها عبارت‌اند از:

  • رنده‌ کردن
  • برش‌ دادن
  • خرد‌ کردن
  • مخلوط‌ کردن

در کنار این ویژگی‌ها، با درج کاسه نیز ارائه می‌شوند و امکان انجام چند کار مختلف به صورت همزمان در محفظه‌های مختلف فراهم ‌است. شاید دوست‌ دارید از پختن غذا‌های فرآوری شده دوری‌کنید، غذاسازها این امکان را فراهم ساخته تا از موادی که انتخاب کردید جهت ایجاد سس مایونز و دیپ و سس استفاده‌ کنید. مثلاً اگر خانواده‌ پر‌جمعیتی دارید، این کار سرعت آماده‌سازی را بالا‌ می‌برد.

خردکردن، برش‌دادن، مخلوط‌کردن و رنده‌کردن در  مدت زمان کوتاه، در واقع شما به دنبال محصولی هستید که توانایی انجام وظایف مختلفی را داشته‌باشد.

تفاوت میان غذا ساز و مخلوط کن

تفاوت میان غذا ساز و مخلوط ‌کن

تفاوت میان غذا ساز و مخلوط ‌کن

همان‌طور که گفتیم این دو محصول ظاهر مشابهی دارند و علاوه بر این تقریباً عملکرد یکسانی دارند، ولی از نظر هدف کاملاً متفاوت‌اند و توصیه می‌شود پیش از خرید آن‌ها را مطالعه‌کنید.

وظایفی که برای انجام‌ دادن آن طراحی شده‌اند، مهمترین‌ و بزرگترین‌ تفاوت این دو‌ دستگاه است. برای مثال مخلوط‌کن‌ها برای پودر‌کردن و ترکیب مواد مرطوب و خشک، و غذا‌ساز‌ها برای آماده‌سازی غذا طراحی‌ شده‌اند.

کارایی بالاتر غذاساز نسبت به خرد‌کن، یکی از دلایل فرق این دو محصول‌است. غذا ساز مجهز به تیغه‌های مختلفی بوده که به وسیله آن می‌توان برش‌ها و تهیه خمیر را انجام داد. همچنین در کنار غذا‌ساز یک مخلوط کن قرار دارد که جهت مخلوط کردن مواد غذایی به کار می‌رود.

 اما خرد کن فقط توانایی خرد کردن میوه‌ها، سبزیجات و تقسیم گوشت‌های نرم مانند ماهی و میگو به قطعات کوچکتر را دارد.
در ادامه به صورت عمیق و شفاف به ویژگی‌ها و تفاوت‌های هر دستگاه می‌پردازیم!

معمولاً غذاسازها از چهار بخش تشکیل شده اند:

  • بدنه پلاستیکی
  • پایه
  • درب
  • تیغه‌های قابل جا‌به‌جایی

اجزای تشکیل دهنده غذاساز

تیغه‌های متنوع، آبمیوه‌‌‌گیری مرکبات، دستگاه برش و خردکن، شیشه‌های گوناگون، شیشه ویژه ادویه‌ها و موارد دیگر اشاره نمود. اما باید بدانید مهمترین قسمت‌های غذاساز شامل مواردی نظیر موتور، کاسه‌ درب ‌دار، لوله تغذیه است.

نکته: حتما زمان خرید غذاساز، به دوام و ظرفیت آن توجه کنید.

کاربرد غذا ساز در آشپزخانه چیست؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم برای له ‌کردن، پوره‌ کردن و خورد‌ کردن موادغذایی از غذاساز استفاده می‌کنیم. با این محصول می‌توانید غذا را بدون تداخل مایعات میکس له کنید. این محصول ابزار‌های زیادی رو به خود اختصاص داده و استفاده‌های زیادی از آن صورت می‌گیرد.

چند مورد از کاربردهای این محصول در آشپزخانه عبارتاند از:

  1. رنده ‌کردن
  2. حلقه ‌کردن
  3. خرد‌ کردن
  4. هم‌ زدن
  5. چرخ ‌کردن گوشت
  6. تهیه ‌کره و لواشک

چند مورد دیگر از قابلیتهای این محصول

  • خرد‌کردن انواع‌ سبزی (خورشتی، سوپی، دلمه‌ای)
  • خرد‌کردن میوه
  • خرد‌کردن مواد ترشی
  • خرد‌کردن پیاز داغ

مهمترین مزایای غذا ساز

مهمترین مزایای غذا ساز

مهمترین مزایای غذا ساز

آماده‌‌سازی مواد اولیه پخت و پز به آسانی و انجام این امر در مدت زمان خیلی‌کوتاه، مهمترین‌ فایده غذا‌ساز می‌باشد. اگر از آن‌دسته افرادی هستید که با انجام دادن کار‌های کوچک مانند خورد‌ کردن سبزی و رنده‌کردن و میکس‌کردن مواد، خسته می‌شوید، این محصول عصای دست شما در آشپزخانه می‌باشد.

انواع دستگاه غذاساز

غذاسازهای کوچک و بزرگ

غذاسازهای کوچک گنجایشی میان ۱ تا ۳ فنجان دارند و خرد ‌کردن مواد‌غذایی در حجم کم، مهمترین کار آنهاست. پس اگر این محصول را خریداری‌ کردید، مواد‌غذایی پرحجم خود را خرد و به دو یا چند قسمت تقسیم کنید، چون در حالت عادی این دستگاه توانایی انجام چنین کاری را ندارد‌.

غذاسازهای بزرگ

این دستگاه‌ها گنجایشی بین ۵ تا ۲۰ فنجان دارند و توانایی خرد و له‌کردن مواد‌غذایی با حجم بالا هستند. اگر حجم بالایی از مواد را خرد و رنده می‌کنید، این غذا‌سازها مناسب شماست. در نتیجه با توجه به نیاز خود، دستگاه مورد نظر را خریداری ‌کرده و از هزینه اضافی جلوگیری‌ کنید.

جمع بندی

با داشتن غذا‌ساز از شر کارهای‌ خسته‌کننده نظیر، هم‌زدن سفیده تخم‌مرغ، ورز‌دادن خمیر، مخلوط‌کردن سوپ، رنده‌کردن پنیر و برش ریز و یکنواخت‌ میوه و سبزیجات، خلاص ‌شوید.

اگر به دنبال وسیله‌ای جهت رسیدگی به مواد اولیه مایع هستید، به سوپ، کوکتل و اسموتی خوب فکر‌کنید! یعنی شما به دنبال سبک زندگی سالم با مصرف میوه و سبزیجات هستید. مایع ‌کردن این مواد به سوپ و اسموتی، سبب می‌شود تا در طول روز آن را در رژیم غذایی خود مشاهده‌ کنید.

بسته به نیازتان اگر از وسایلتان نهایت استفاده را می‌برید، می‌توان هر دو دستگاه را خریداری‌ کرد و از شر کار‌های سنگین خلاص شد! در انتخاب لوازم نهایت دقت را داشته باشید تا محصولی با کیفیت انتخاب کرده و برای سال‌ها بتوان استفاده کرد.

هنوزم شک دارید؟

اگر هنوزم به خرید خود شک دارید ، ما تیم پشتیبانی فروشگاه لوازم خانگی بکائی را بهتون پیشنهاد میکنیم که علاوه بر مشاوره رایگان ، بهترین محصولات را بهتون پیشنهاد میکنند و در صورت نیاز میتوانید خرید خود را انجام دهید و کالای مورد نیاز خود را با ضمانت اصلی درب منزل تحویل بگیرید.

خرید غذاساز

ما برای شما عزیزان صفحه ای اقتصاصی جهت خرید غذا ساز و خردکن تهیه کرده ایم که میتوانید به راحتی محصولات را مشاهده و باهم مقایسه و در انتها خرید خود را انجام دهید و یک خرید به یادماندنی و آسان را داشته باشید.

برای رفتن به صفحه غذاساز کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *